My Followers

Friday, 29 November 2013

Ubah paradigma!



Rasa menyampah bila sahabat kita ingin berubah. rasa dirinya bajet bagus, berlakon, dan hipokrit.

tahukah kau manusia bahawa Allah sndiri pernah bg statement dlm surah As Syams ''beruntung bagi siapa yang mensucikan hatinya, dan merugi bagi yang mengotorinya..?''

anda kau benci, jangan kau sinisi, kerana itulah fitrah manusia yg sebenar. kembali kepada Penciptanya. Jika benar bukan kita yg ingin berubah, jangan pula kita menghalang niat baik org lain.

Hipokrit..? bajet bagus..? apa kau kira bahawa kau adalah Tuhan untuk bg judgement siapa yg benar2 ikhlas mmbersihkan jiwa dan siapa yang tidak. itu bukan urusanmu. itu urusan antara dia dan Tuhanmu.

dan lupakah kau pada ikrar syaitan itu: ''Aku BENAR2 akan menghalang mereka dari jalanMu yang lurus!'' (7:16)

kepada yang sedang berada di dalam proses mengubah diri, percayalah, kau mungkin kehilangan mereka, tetapi kau masih ada segalanya kerana kau masih bersama Tuhanmu. Sumpah tak tipu mmg kita akan merasa asing, diasingkan dan disindir. percaya dengan kata Rasulmu “Islam datang dalam keadaan asing. Dan ia akan kembali menjadi asing sebagaimana kedatangannya. Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu.” (HR. Muslim)

jd remaja yang luarbisa Ohsem dengan agama seperti yg dikatakan oleh saidina Ali. ''Allah suka kepada org tua yang bertaubat. tetapi Allah CINTA kepada org muda yang kembali pada Tuhannya.''

Tanya dirimu, tidakkah kau kepingin menjadi remaja yang Ohsem itu..? :') Sumpah kau beruntung!

kau punya redha Allah, kau punya segalanya