My Followers

Saturday, 14 September 2013

orang cantik vs orang kurang cantik

seronok ke jadi orang cantik?
pakai apa pun cantik.
pakai barang murah pun orang kata barang mahal.
kalau muka cantik, semua lelaki pandang.

kalau perempuan yang kurang cantik lalu, haihh.
mata si lelaki nak memandang pun lesu je.
itu lah hakikat.

tapi yang peliknya.
kalau orang kata orang cantik ni senang dapat boyfriend,
korang perasan atau tidak, orang cantik ni lambat kawen?
eh, ini dari hasil kajian aku sendiri lah.

takdelah, kalau dah cantik, ape susah, kan ramai laki nak ajak kawen, pilih je.
hahaha.

tapi terbalik pulak, bila dah banyak pulak pilihan, susah nak pilih!

berbanding yang kurang cantik ni, pilihan kadang-kadang tu takde pun.

tapi zaman sekarang ni, tak tahu la kalau masih ada manusia yang menjadikan paras rupa sebagai ukuran bagi kebahagiaan sesebuah perkahwinan.
sebab kecantikan tak menjaminkan apa-apa pun.

kesimpulannya, biarlah tak cantik paras rupa biar cantik di hati :)