My Followers

Thursday, 26 September 2013

SATU MASA

 Ada satu masa, kita perlu bersendiri. Baru kita tahu menghargai saat ada orang bersama kita. Dan bila tiba masanya dia hilang entah ke mana, baru kita tahu sejauh mana berharganya dia untuk kita.

Ada satu masa, kita perlu menangis. Baru kita sedar betapa indahnya saat ketawa. Menangis bukan tandanya kita lemah. Menangis bukan tandanya kita putus asa dan tak bahagia. Anggap saja tangisan itu satu cara kita carik kekuatan, kita carik semangat. Kalau rasa nk nangis, nangis je. U will be ok.

Ada satu masa, kita perlu bergelak tawa. Baru kita tahu nilai setitis air mata. Dunia ni indah sangat. Jadi ada kalanya kita perlu buka mata, lihat orang- orang sekeliling kita, hargai mereka, hargai masa- masa yang ada, just enjoy. Sebab bila tiba saat kita bersendiri, kita pasti rindu saat untuk bergelak ketawa.

Ada satu masa, kita perlu senyum. .walaupun dalam hati tak siapa tahu, jgn masamkan muka. Biarkan senyuman meniti di bibir. Tanda kita syukur dengan apa ada..tanda kita menghargai peluang yang Tuhan bagi kerana kita masih boleh melihat dunia. Masih boleh mendengar, bercakap, berjalan, berlari..cukup sempurna!

Ada satu masa, kita ada rasa lemah. Bila ada orang-orang yang menguji kesabaran hati, bila mana dugaan datang bertimpa-timpa. Bila saat dan masa itu tiba, selalu katakan pada diri, ini semua dugaan. Tuhan tidak akan uji kita kalau kita tak mampu hadapinya. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Ada fadhilatnya. Bila rasa lemah, jangan cepat nak mengalah. Sesudah kesulitan pasti ada kemudahan. Bukankah itu janji Tuhan untuk kita? Jadi percayalah, bila sesekali diri diuji, itu tandanya Tuhan sayangkan kita. Secara halus Dia ingatkan kita, untuk dekatkan diri padaNya.. tadahlah tangan pohon kepadaNya, semoga terus diberi kekuatan dan semangat untuk jalani apa saja ujian dan dugaan. Sesungguhnya Allah sentiasa ada dengan kita dan mendengar doa hamba-hambaNya.

Ada satu masa, kita mahu disayangi dan dicintai. Kita mahukan perhatian dari orang-orang yang kita sayang. Kita mahu cinta kita dibalas. Itu lumrah. Kerana sememangnya Tuhan ciptakan manusia dengan rasa cinta. Wanita dicipta dari tulang rusuk lelaki, bukan dekat di kepala untuk dijunjung, bukan dekat di kaki untuk dialasi,tapi dekatnya di hati, untuk dicintai dan disayangi. Bila sesekali cinta tak disahut, sayang tak terbalas, jangan mudah melatah. Jangan katakan dunia ini tak adil. Mungkin dia bukan untuk kita dan pastinya ada yang lebih baik yang Allah takdirkan untuk kita. Jangan putus harapan. Teruskan berdoa supaya dipertemukan dengan jodoh yang baik.

Ada satu masa kita rasa rindu sangat. Kalau boleh mahu jumpa orang tu sekarang jugak! Tapi Tuhan kata belum masanya.. Aku latih kamu untuk bersabar. Supaya kamu tahu menghargai bila saat bersama itu tiba nanti. Aku latih kamu dengan rasa susah. Supaya kamu tahu rasa bersyukur bila Aku kurniakan kamu nikmat. Aku biarkan kamu berjauhan supaya kamu terpelihara dari hasutan syaitan, yang pastinya menyesatkan.

TAPI...

Dalam satu masa tu..SETIAP MASA..
Kita perlu rasa syukur. Sebab Tuhan hadiahkan kita dengan bermacam-macam rasa. Tuhan hadirkan kita dengan bermacam- macam orang. Yang ada keistimewaannya yang tersendiri. Yang penting, selalu syukur sebab Tuhan masih pinjamkan kita nyawa. Untuk kita bernafas. Untuk kita nikmati nikmatnya hidup. Berbahagialah dengan apa ada. Dalam masa yang sama, hargailah orang- orang yang masih bersama kita. Sayangi mereka seadanya!


Ada satu masa, kita perlu bersendiri. Baru kita tahu menghargai saat ada orang bersama kita. Dan bila tiba masanya dia hilang entah ke mana, baru kita tahu sejauh mana berharganya dia untuk kita.

Ada satu masa, kita perlu menangis. Baru kita sedar betapa indahnya saat ketawa. Menangis bukan tandanya kita lemah. Menangis bukan tandanya kita putus asa dan tak bahagia. Anggap saja tangisan itu satu cara kita carik kekuatan, kita carik semangat. Kalau rasa nk nangis, nangis je. U will be ok.

Ada satu masa, kita perlu bergelak tawa. Baru kita tahu nilai setitis air mata. Dunia ni indah sangat. Jadi ada kalanya kita perlu buka mata, lihat orang- orang sekeliling kita, hargai mereka, hargai masa- masa yang ada, just enjoy. Sebab bila tiba saat kita bersendiri, kita pasti rindu saat untuk bergelak ketawa.

Ada satu masa, kita perlu senyum. .walaupun dalam hati tak siapa tahu, jgn masamkan muka. Biarkan senyuman meniti di bibir. Tanda kita syukur dengan apa ada..tanda kita menghargai peluang yang Tuhan bagi kerana kita masih boleh melihat dunia. Masih boleh mendengar, bercakap, berjalan, berlari..cukup sempurna!

Ada satu masa, kita ada rasa lemah. Bila ada orang-orang yang menguji kesabaran hati, bila mana dugaan datang bertimpa-timpa. Bila saat dan masa itu tiba, selalu katakan pada diri, ini semua dugaan. Tuhan tidak akan uji kita kalau kita tak mampu hadapinya. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Ada fadhilatnya. Bila rasa lemah, jangan cepat nak mengalah. Sesudah kesulitan pasti ada kemudahan. Bukankah itu janji Tuhan untuk kita? Jadi percayalah, bila sesekali diri diuji, itu tandanya Tuhan sayangkan kita. Secara halus Dia ingatkan kita, untuk dekatkan diri padaNya.. tadahlah tangan pohon kepadaNya, semoga terus diberi kekuatan dan semangat untuk jalani apa saja ujian dan dugaan. Sesungguhnya Allah sentiasa ada dengan kita dan mendengar doa hamba-hambaNya.

Ada satu masa, kita mahu disayangi dan dicintai. Kita mahukan perhatian dari orang-orang yang kita sayang. Kita mahu cinta kita dibalas. Itu lumrah. Kerana sememangnya Tuhan ciptakan manusia dengan rasa cinta. Wanita dicipta dari tulang rusuk lelaki, bukan dekat di kepala untuk dijunjung, bukan dekat di kaki untuk dialasi,tapi dekatnya di hati, untuk dicintai dan disayangi. Bila sesekali cinta tak disahut, sayang tak terbalas, jangan mudah melatah. Jangan katakan dunia ini tak adil. Mungkin dia bukan untuk kita dan pastinya ada yang lebih baik yang Allah takdirkan untuk kita. Jangan putus harapan. Teruskan berdoa supaya dipertemukan dengan jodoh yang baik.

Ada satu masa kita rasa rindu sangat. Kalau boleh mahu jumpa orang tu sekarang jugak! Tapi Tuhan kata belum masanya.. Aku latih kamu untuk bersabar. Supaya kamu tahu menghargai bila saat bersama itu tiba nanti. Aku latih kamu dengan rasa susah. Supaya kamu tahu rasa bersyukur bila Aku kurniakan kamu nikmat. Aku biarkan kamu berjauhan supaya kamu terpelihara dari hasutan syaitan, yang pastinya menyesatkan.

TAPI...

Dalam satu masa tu..SETIAP MASA..
Kita perlu rasa syukur. Sebab Tuhan hadiahkan kita dengan bermacam-macam rasa. Tuhan hadirkan kita dengan bermacam- macam orang. Yang ada keistimewaannya yang tersendiri. Yang penting, selalu syukur sebab Tuhan masih pinjamkan kita nyawa. Untuk kita bernafas. Untuk kita nikmati nikmatnya hidup. Berbahagialah dengan apa ada. Dalam masa yang sama, hargailah orang- orang yang masih bersama kita. Sayangi mereka seadanya!